ΠΡΟ-ΛΟΓΙΚΆ;
Μετά την έκδοση της
πρώτης ποιητικής συλλογής που φέρει το όνομά μου [Μοιρόγραφτο, εκδ. Ι. Σιδέρης
2018] κι όχι με το ψευδώνυμο [Γιάννης Απαρθινός], με το οποίο είχα εκδώσει τις
προηγούμενες 4 συλλογές, μάλλον πήρα θάρρος κι αποφάσισα να επικοινωνήσω και
πάλι –μέσα από τα ποιήματά μου– με ανθρώπους που με αγάπησαν και με
πίστεψαν,αλλά και με όσους με έχουν ξεχάσει.
Πάντοτε
αναρωτιόμουνα αν η Ποίηση [πρέπει να] θέτει όρια ή [οφείλει να] κινείται πέραν
των ορίων [λογο-τεχνικών, ιδεο-λογικών ή και ηθο-πλαστικών]. Απάντηση δεν έχω
δώσει ακόμα. Σε κάθε περίπτωση κι ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν οι ποιητές και
οι αναγνώστες επί του θέματος, η νέα μου ποιητική συλλογή «Οροθέσιον ή
Υπερόριον;» δεν φιλοδοξεί να μεταπλάσει το βίωμα και την εμπειρία σε
ψευδαισθήσεις/παραισθήσεις της μετάλλαξης της hard πραγματικότητας σε soft
στίχους.
Τα ποιήματά μου δεν εξωραΐζουν το χθες,δεν
ωραιοποιούν το σήμερα και προφανώς δεν υποκύ- Γιάννης Πανούσης (12) πτουν στον
πειρασμό να προβλέψουν το αύριο. Με άλλα λόγια δεν ψεύδονται.
Άλλωστε συχνά η πραγματικότητα –ακόμα και η
λογοτεχνική τοιαύτη– υπερβαίνει τις σκέψεις του δημιουργού των στίχων,όσο κι αν
αυτός θέλει να παίζει με το ασυνείδητο και τις φαντασιώσεις [τις δικές του και
των άλλων].
Έχω σε πολλές
ευκαιρίες δηλώσει ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου διανοούμενο και κυρίως δεν ανήκω
στην –κατά Ντίνο Χριστιανόπουλο– κατηγορία των κουλτουριάρηδων. Επειδή λοιπόν
δεν υπηρετώ κάποια ετερογένεια των σκοπών,ούτε επιθυμώ να ταυτισθώ με τα
πρόσωπα των ποιημάτων μου,ούτε να μετατρέψω έναν ψυχικά,πάντοτε
οδυνηρό,εσωτερικό μονόλογο σε δημόσιο διάλογο με μεταφυσικές ερμηνείες,αρνούμαι
το ρόλο του maître à penser, δηλαδή του χειριστή συνειδήσεων ή του κήρυκα του
Σωστού/Λάθους
. Η ποίησή μου δεν αποτελεί ένα
είδος «Άνοιξε Σουσάμι», όπου ο αναγνώστης θα βρεθεί ενώπιον μυθικών θησαυρών
τέχνης και λόγου. Απλώς ελπίζω κάποιοι φίλοι να συνεχίσουν να με διαβάζουν και
να με αγαπάνε, γι’ αυτό που είμαι, γι’ αυτά που περι-γράφω αλλά κυρίως για όσα
έχω δια-πράξει στη ζωή μου
Παιχνίδι για δύο ή παρτίδα για όλους;
Αντιποιητική κριτική
Το δίλημμα
Λάθρα βιώσας
Ουδείς έτερος
Στην έρημο
Επισφάλεια
Η ζωή μου όλη...
Εκτός ισορροπίας
Ονειρο-πόλοι
Συμβουλή σε μεγάλα παιδιά
Μόνος;
Συν-άνθρωποι
Κυνηγημένοι, πρώην κυνηγοί;
Ευπαθής ομάδα;
Ο Άλλος
Άνθρωποι εν όψει;
Απλά μαθηματικά ζωής
Τέλος εφηβείας
Ανεπιγνώστως;
Ταυτοποίηση
Προσωπεία;
Θεέ μου
Δια-παίγνιον
Β. ΜΕΤΑΦ-ΟΡΙ(Α)ΚΑ
Στη χώρα των μη-ορατών πραγμάτων
Υπο-χείριον;
Τελευταία πνοή
Αποικία 2100 μ.Π. [μετά Πανδημίαν]
Θαλασσινά
Αχρωματοψία
Η Τιμή
Ρουά Ματ;
Αρνητικά μηνύματα από το Υπερπέραν
Η διαλεκτική της ζωής και του θανάτου
Σκιές της νύχτας
Μεταφυσικό;
Τα πουλιά
Αιώνια έφηβος;
Το πέτρινο σπίτι
Στοχασμοί
Γ. ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Δεν υπάρχει ημίχρονο
Αυτοκινητιστικό ατύχημα
Κάλπικη λίρα
Ανθήρες αισθημάτων
Έρωτας της φύσης
1x2=1;
Δυσεξίτηλη ψυχή
Έρωτας
Συνειδητές αυταπάτες
Όρκος πίστης
Μία συνηθισμένη ιστορία αγάπης;
Αντι-φάσεις συν-αισθημάτων
Ο έρωτας είναι...
Ιχνηλάτης
Ομοιότητες
Κοχύλια
Τα 10 συγκοπτόμενα ΔΕΝ του έρωτα
Δ. ΠΟΛΙΤΙΚΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΡΙΟ-ΘΕΤΗΣΕΙΣ
Πολιτικόν;
Παρά πόδα
Η χαλασμένη μήτρα της ελληνικότητας
Θίασοι
Παιχνίδια της Ιστορίας
Έγκλειστος αναστοχασμός
Λάθος ιστορικές πληροφορίες
Α[δια]τίμητοι ήρωες
Ένα βράδυ στο χωριό
Ραδιοσυχνότητες
Φάρσες της Ιστορίας
Εγκλήματα Ειρήνης
Αντιφαταλιστική ιατρική ή Κουασιμόδος
Σύγχρονο δημοτικό τραγούδι
Το Παν και το Άπαν
Η Πάλη
Ε. ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 4
Η πόρτα
Δίλημμα;
Διχα(λα)σμένες σχέσεις
Η παρτίδα
Το κλουβί
Τζόγος
Νυχτέρια
Άνευ νοήματος
Μονομαχία
Απ-αισιόδοξο;
Επιστημονική φαντασία;
Το δωμάτιο
Στην κάνουλα του χωροχρόνου
Εικόνα
Ποιητικά-1
Ποιητικά-2
Ποιητικά-3
Απολογισμός
Υστέρηση φάσης
Δικαστές της νύχτας
Όταν...
Επέτειος
Τύψεις
Αυτοκτονία;
Σπαράγματα [ΝΕΑ-ζειν, 2001]
ΣΤ.ΕΜ-ΒΟΛΙ-(Μ)ΟΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου