Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Ψηφίδες Νεοελληνικής ιστορίας


Το εξώφυλλο του βιβλίου του Κωνσταντίνου Λούλη
Παρουσιάζεται το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λούλη στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου
Το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λούλη με τίτλο «Η επιβίωση της Ελλάδος μέσα από διαδοχικά θαύματα - Ψηφίδες Νεοελληνικής ιστορίας - Σελίδες δόξας, ντροπής και υποτέλειας» που αναδεικνύει «Προσωπικά βιώματα και κρυμμένες αλήθειες» θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 17 Απριλίου στις 7.30 το απόγευμα, στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου, Ιωάννου Καρτάλη και Πολυμέρη.
Ο συγγραφέας του βιβλίου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «HISTORIA», σημειώνει μεταξύ άλλων στον πρόλογο: «Το βιβλίο αυτό είναι μια αναδρομή στους δύο τελευταίους αιώνες της ιστορίας της Ελλάδος, με επιμέρους κεφάλαια, στα οποία γίνεται συνοπτική αναφορά των σημαντικών γεγονότων, των αιτίων και των πρωταγωνιστών τους. Πρωταρχικά, οφείλω μια διευκρινιστική δήλωση, που τη θεωρώ απολύτως αναγκαία: Δεν είμαι επιστήμονας ή κατ’ επάγγελμα ιστορικός. Περισσότερο, ίσως, να μου ταιριάζει η ιδιότητα του ερασιτέχνη, αλλά ακούραστου συλλέκτη ιστορικών στοιχείων και γεγονότων».
Μιλώντας σε πρώτο πρόσωπο, ο κ. Λούλης επισημαίνει ότι: «Με χαρακτηρίζει μάλλον μια προδιάθεση φιλιστορίας με την κυριολεκτική της έννοια, δηλαδή της φιλομαθείας, που πιστεύω πως πηγάζει γονιδιακά από τη Μητέρα μου Εύη, με επίκεντρο, όμως, για τα δικά μου ενδιαφέροντα, την ιστορία. Η αγάπη μου για τα ιστορικά κείμενα, υπήρξε καθοριστική στη ζωή μου. Ευτυχώς απέκτησα πολλά βιβλία. Δυστυχώς, όμως, δεν μπόρεσα να τα μελετήσω όλα στο βάθος που επιθυμούσα. Πάντοτε, για κάθε ιστορική περίοδο, επέλεγα διαφορετικούς συγγραφείς, ώστε να αποκομίσω αντικειμενική άποψη».
Παράλληλα ο συγγραφέας τονίζει ότι: «Στην έκτη δεκαετία της ζωής μου, ανήκω πλέον στην κατηγορία των Ελλήνων που οραματίστηκαν μια ευημερούσα Ελλάδα, αλλά έχουν πια συνειδητοποιήσει πως δεν θα τη γνωρίσουν ποτέ. Είμαι κι εγώ ένας «χορτασμένος» από υποσχέσεις και οράματα Ελληνας πολίτης. Κατανοώ απόλυτα κάθε έναν που πιστεύει και ελπίζει σε μια ανεξάρτητη εθνικά και ευημερούσα οικονομικά Ελλάδα, γιατί και εγώ κάποτε βίωσα αντίστοιχα συναισθήματα.
Από την έκδοση αυτού του βιβλίου δεν προσδοκώ ούτε να κερδίσω χρήματα και κοινωνική προβολή, αλλά ούτε να γίνει αυτή εφαλτήριο για την ενασχόλησή μου με τα κοινά. Με αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με την απόλυτη αποστασιοποίησή μου από κομματικές ταυτότητες και εξαρτήσεις, θεωρώ πως βρίσκομαι σε πλεονεκτική θέση για να γράψω ένα βιβλίο, μακριά από κάθε είδους φιλοδοξία και πολιτικές τοποθετήσεις.
Συνδυάζοντας την κομματική απεξάρτηση με την ωριμότητα της ηλικίας και την καθημερινή γνώση, θεώρησα υποχρέωσή μου να ερευνήσω όλες τις πλευρές της ιστορικής πορείας ορισμένων πρωταγωνιστών της Νεοελληνικής περιόδου. Θεωρώ ότι ορισμένοι κακώς εισήλθαν στο πάνθεο των «αλάνθαστων πολιτικών αθανάτων», ενώ κάποιοι άλλοι αδίκως κατακρημνίστηκαν στα τάρταρα της ιστορίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου