Κάτω από την Ακρόπολη, την τελευταία μέρα των Μεγάλων Διονυσίων, ο πλούσιος Μειδίας χαστουκίζει τον Δημοσθένη, λόγω μιας πολιτικής διαφωνίας. Το συμβάν κάνει τον γύρο της Αθήνας. Η συζήτηση φουντώνει και στο κατάστημα του αργυροχρυσοχόου Παμμένη, ο οποίος είχε την ευθύνη για τα χρυσά στεφάνια των Μεγάλων Διονυσίων. Όταν στο κατάστημα εντοπίζεται το πτώμα του νεαρού Νικόστρατου, ο οποίος είχε ταχθεί ανοιχτά κατά του Μειδία, ο Αριστοκλής, ξάδερφος του θύματος θα αναλάβει να διαλευκάνει την υπόθεση. Ο γρίφος της δολοφονίας είναι η αφορμή για να ξετυλίξει η Κλοντ Μοσέ τη βαθιά γνώση της για την καθημερινή ζωή στην Αθήνα του 4ου αιώνα.
Κι από την Αθήνα ταξιδεύουμε στην Πομπηία του συγκλητικού Πόπλιου Αυρήλιου Στάτιου, του διάσημου ήρωα των «λατινικών αστυνομικών μυθιστορημάτων» της Ιταλίδας Ντανίλα Κομάστρι Μοντανάρι. Στο μυθιστόρημα «Θάνατοι στην Πομπηία» (Εκδόσεις Άγρα, μτφρ. Σταύρος Παπασταύρου), το οποίο εξελίσσεται το 47 μ.Χ., ο συγκλητικός καλείται να εντοπίσει έναν κατά συρροή δολοφόνο ο οποίος περιφέρεται στις πλαγιές του Βεζούβιου και κατακρεουργεί πόρνες, μεταξύ των οποίων η Φορτουνάτα, μια όμορφη εταίρα που στο παρελθόν υπήρξε ευνοούμενη του αυτοκράτορα Κλαύδιου. «Οι Πομπηιανοί ήταν αρκετά πρόθυμοι για συνεργασία: όλοι είχαν προσέξει από κάποια ουσιώδη λεπτομέρεια που ήθελαν να του αναφέρουν. Ο δολοφόνος ήταν ψηλός, κοντός, μέσου αναστήματος· ξανθός, μελαχρινός, κοκκινομάλλης, καστανός· κουκουλοφόρος, με πλατύγυρο καπέλο, ξεσκούφωτος, με μάλλινο μπερέ· νεότατος, παιδί σχεδόν, ενήλικος, μεσήλικος, σίγουρα γέρος· κρατούσε μια κοντή σπάθα, ένα στιλέτο, ένα τρίκρανο, ένα μεγάλο μπαστούνι περιπάτου, ένα ρόπαλο· είχε δέρμα λευκό σαν τους Βρετανούς, μαύρο σαν τους Νούβιους, σταρένιο σαν τους Αιγύπτιους, λείο, σκασμένο, ρυτιδιασμένο, φολιδωτό, γεμάτο εξογκώματα, βρόμικο, καθαρό». |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου