Το νέο βιβλίο του Γιάγκου Ανδρεάδη με τίτλο «Ο τραγικός καθρέφτης. Αφήγηση και θέατρο την εποχή της κρίσης» θα παρουσιαστεί την Πέμπτη στις 7.00 μ. μ. στον χώρο Upstairs του Booze Cooperativa (Κολοκοτρώνη 57).
Θέατρο, κρίση και η δημιουργία ως πολιτισμική αντίσταση είναι τα βασικά θέματα του βιβλίου. Εξετάζονται η ελληνική πολιτισμική διαχρονία, οι κώδικες του θεάτρου, η ελληνική σχολή ερμηνείας του αρχαίου δράματος και ο διάλογός της με τα μεγάλα διεθνή ρεύματα, αλλά πάνω από όλα ο διάλογος του ηθοποιού με τα κείμενα που από την στιγμή που γράφτηκαν ήταν ήδη σκηνοθετημένα από τους δημιουργούς τους, έτοιμα να γίνουν σκέψη, φωνή, σώμα και συγκίνηση.
Στην παρουσίαση εκτός από τον συγγραφέα θα μιλήσουν:
- Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, νομικός, πρώην πρόεδρος της Βουλής
- Η Κάτια Γέρου, ηθοποιός και συγγραφέας
- Ο Δήμος Αβδελιώδης, σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου
Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Περίληψη από οπισθόφυλλο
Ο Τραγικός Καθρέφτης είναι μια έκφραση που χρησιμοποίησαν σε θεατρικά έργα τους οι κορυφαίοι ελισαβετιανοί δημιουργοί Σαίξπηρ και Μάρλοου, για να δηλώσουν ότι το θέατρο, στις κορυφαίες του στιγμές, δεν αντιγράφει παθητικά την ζωή, αλλά την ερμηνεύει και την αλλάζει. Αναφερόμενη στο αρχαίο ελληνικό δράμα, και ιδιαίτερα στην τραγωδία η ίδια έννοια θέτει μια σειρά από κεντρικά ερωτήματα:
Πώς και πόσο μπορεί το θέατρο των Ελλήνων και κάθε σημαντικό θέατρο να ζήσουν και να εμπνεύσουν σε μια ώρα δεινής όχι μόνον οικονομικής, αλλά και πολιτισμικής γενικότερα κρίσης, που πλήττει με ιδιαίτερη αγριότητα την πατρίδα μας;
Τι κινδύνους περικλείει το να μένει ο κόσμος μας ορφανός από σημαντικές παραστάσεις τραγωδίας σε μια στιγμή όπου οι καθημερινές τραγωδίες πλήττουν τη ζωή του τόπου μας και του πλανήτη;
Πόσο σημαντικό είναι, σε μια ώρα που ο νεοφιλελευθερισμός ισοπεδώνει και πλαστογραφεί τα πάντα και φυσικά το θέατρο, να μελετήσουμε και να εμβαθύνουμε στους κώδικες που ανέδειξε η ελληνική Σχολή παραστάσεων αρχαίου Δράματος με μια σειρά από διάνοιες όπως ο Ροντήρης, ο Μινωτής, ο Κουν, ο Βολανάκης και άλλοι;
Ποια είναι η σχέση αυτής της σχολής με την διαχρονική άυλη κληρονομιά του χώρου μας, δρώμενα, δημοτικά τραγούδια, λαϊκό θέατρο, στην Ελλάδα και ευρύτερα την Μεσόγειο, και με τα αρχαία τραγικά κείμενα, που αποτελούν κρυπτογραφημένες σκηνοθεσίες; Ποια είναι η βαθύτερη σχέση των μεγάλων εκπροσώπων του θεατρικού μοντερνισμού, όπως ο Μπρεχτ και ο Αρτώ, με το κλασικό θέατρο και ειδικά την τραγωδία;
Και ποιες, τελικά, οι προοπτικές για τους σημερινούς δημιουργούς, ιδιαίτερα τους νέους που, μέσα σε μύριες δυσκολίες, αναμετρώνται με το τραγικό είδος;
Καρπός και προέκταση τεσσάρων χρόνων λειτουργίας του Εργαστηρίου Αρχαίο Δράμα Πολιτισμός και Πολιτική Ο Τραγικός Καθρέφτης απευθύνεται σε όλους όσοι, ως ερμηνευτές, δημιουργοί, επιστήμονες ή ακόμη αναγνώστες και θεατές, αγαπούν το θέατρο και αγωνιούν για την πορεία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου